Запис про зміну віросповідання

Все стосовно записів у метричних книгах різних конфесій
Аватар користувача
D_i_V_a
Повідомлень: 9525
З нами з: 01 березня 2016, 10:52
Стать: Жінка
Звідки: Київ
Дякував (ла): 6279 разів
Подякували: 3675 разів
Контактна інформація:

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення D_i_V_a »

sergm писав:...а 22 грудня того ж року разом з іншими 298 уніатськими священиками скаржиться на гайдамаків. Часи тоді такі були…
Згодна, вже висловлювала таку ж думку, що треба було виживать... а Бог всеодно один...

Дякую за документ! Там не тільки Василь, а і його батько (чи брат, але думаю що таки батько бо іде 1-ша головна форма прізвища, тобто старшого у родині, може він таки не помер того року?), що підписався українською мовою :wink:
20
Oteć Hryhory Seray
paroch matiuszański dekanatu białocerkiewskaho m. p.

І по Дідковських якась важлива інфа (там і Фастів згадується і Овруч) от тільки спробуй ту литиницю рошифрувати :(
13
Basilius de Didkowicze
Marczenko Didkowski
in villa generosorum Didkowskich, fratrum meorum, in palatinatu Kijoviensi
districtu Owrucensi sita, hæreditaria, suæ sortis hæres et possessor non ita
pridem parochus Worobijovensis ac post liberam resignationem dicti beneficii
modemus comendarius ecclesiæ Lipovicensis decanatus Fastoviensis
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Аватар користувача
D_i_V_a
Повідомлень: 9525
З нами з: 01 березня 2016, 10:52
Стать: Жінка
Звідки: Київ
Дякував (ла): 6279 разів
Подякували: 3675 разів
Контактна інформація:

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення D_i_V_a »

sergm писав:...До речі, на прикладі цього роду можна подивитись, як змінювалась конфесійна приналежність у XVIII сторіччі. Наприклад, 11 липня 1768 року Василь Шараєвський "переходить у православ'я", а 22 грудня того ж року разом з іншими 298 уніатськими священиками скаржиться на гайдамаків. Часи тоді такі були, що навіть серед священиків коливання відповідно до поточної ситуації були не рідкістю. І казали все, що від них хотіли почути. Питання, коли вони були щирими, а коли ні, залишається відкритим…
До речі, дуже дякую за статтю! Вчора роздрукувала і перечитала ще раз, і передивилась уважно список.

Стаття мені у великій нагоді, бо останні часи веду "баталії" з нашими місцевими дослідниками священицьких родин, які досліджують тільки свою гілку і (на мою думку) не читаючи додаткової літератури, а тільки спираючись на свій досвід і знання людини ХХІ століття роблять про минуле 200-тлітньої давнини хибні висновки.
Про що йдеться? Про те, що читаючи документи "про бідних" православних парохів, яких "мордували і кривдили погані" уніати, приймають сказане за чисту монету. Ось на кінці липня була гаряча дискусія http://ukrgenealogy.com.ua/viewtopic.ph ... =10#p18698.

Родина Шараєвських є чудовим прикладом, як парохи того часу намагаючись зберегти життя підлаштовувались до вимог "человека с ружьем".
Які у православних документах були на стороні православія, і навіть згадували своїх пра які від царя гороха були греко-московської віри. А в документах греко-уніатської церкви брали участь у скарзі "про вбивства і тортури, що їх заподіяли... унійним священкам, котрі мусили рятувати життя або втечею, або ціною переходу на православ'я".
Всі три Шараєвські, під різними формами їхньго прізвища, в списку присутні. І читаючи цей документ, і якби не мати православних, то можна подумать що були р'яними прихильниками унійної церкви і ні про яку іншу й не помишляли...
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Аватар користувача
DVK_Dmitriy
Супермодератор
Повідомлень: 5312
З нами з: 25 березня 2016, 19:59
Стать: Чоловік
Дякував (ла): 988 разів
Подякували: 3907 разів

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення DVK_Dmitriy »

Я не уверен, что 11 Июля 1768 года это дата перехода в православие.
Прошение Василия датировано 30 Июня 1768 года.
Дело о присоединении датировано 11 Ноября 1785 года.

Лучше прочитать сам документ, чем только фамилии из него:
Skargi i zażalenia xięży unitów obrządku greckiego
archidyecezyi kijowskiej wniesione do aktów grodzkich
województwa kijowskiego
// Akta grodzkie i ziemskie z
czasów Rzeczypospolitej polskiej. – Lwów : Zakład
narodowy im. Ossolińskich, 1868. – T. 1. – S. 163–179
https://archive.org/details/aktagrodzki ... t/page/162

Ну и самая важная дата 10 Июня 1768 года
Уманская резня
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0 ... 0%BD%D1%8F

Посмотрите фонд 990, какого числа и с какого уезда были первые и самые массовые прошения о присоединении к православию?
Кременецкие, Лазаренко, Бабенко, Чаплины, Абакумовы, Орловы, Белоконь, Тхор, Богомоловы, Шараевские, Бартковские.
Интересуюсь родом Кременецких от Аслана-Мурзы-Челебея.
Генеалогические исследования. Поиск в архивах Киева. Составление родословной.
Аватар користувача
D_i_V_a
Повідомлень: 9525
З нами з: 01 березня 2016, 10:52
Стать: Жінка
Звідки: Київ
Дякував (ла): 6279 разів
Подякували: 3675 разів
Контактна інформація:

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення D_i_V_a »

sergm писав:... Так само як очевидно, що за півроку більшість "колишніх" уніатських священиків виявились "неколишніми". Про це, до речі, чи не в тому ж таки 990 фонді є справа від 1773 року, де констатується факт, що 90% священиків повернулись назад до унії…
По великому рахунку, люди хочуть тиші і спокою... хочуть просто жить, виховувать дітей, посадить дерево, побудувать садибу...

А мені хочеться, щоби з уривково написаних повідомлень, не склалося враження, що я звинувачую родину Шараєвських у чомусь - ні в коїй мірі... :no: , просто консттатую факт, який бачу на прикладі роду що досліджую.
То хочу ще сказать що про отця Василя Шараєвського є гарний запис від Похилевича по селу Розумниці - Церковь деревянная, во имя св. Николая, построена в 1767 году собственным иждивением священника Василия Шараевского.

Вже пішов шостий рік як я належу до спільноти людей, що опікуються дерев'яною церквою села Півні і бажають її (тільки) реставрувати. То знаю що це коштує і скільки сил скількох людей вимагає. То побачивши той запис про отця Василя і знаючи як близько родичі були один до одного, виникло питання, чи не допомагала вся родина Василю будувати ту церкву?

Можна тільки уявити, що думав священик, який своїм коштом побудував церкву, коли побачив гайдамаків у своєму селі...
Можна тільки припустити чи не були ці думки такими - уб'ють чи ні, спалять церкву чи ні?
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Аватар користувача
Julia_R1
Повідомлень: 14
З нами з: 28 квітня 2016, 14:28
Стать: Жінка
Дякував (ла): 8 разів
Подякували: 19 разів

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення Julia_R1 »

Я періодично зустрічаю свідоцтва про перехід у православ'я, або про хрещення євреїв у католицтво. Зазвичай ці свідоцтва зустрічаються просто поміж іншими свідоцтвами хрещення.
Але я помітила, що в Соборі Св. Софії в Києві метричні книги - це на 80% хрещення іновірців.
По Софії є ще паралельні справи з метриками за ті ж самі роки - там тільки підкинуті діти місцевого притулку.
Ремезенко, Ничипоренко, Поронько, Ткач, Кучеровець, Хлібович, Яницький, Гощицький, Ковриженко, Кобець, Сердюченко, Наумовський, Сапалановський, Шпаковський, Вороніч, Домбровський, Щигельський та інші.
Мій блог: http://genea.musicfancy.net
Аватар користувача
Falcon
Модератор
Повідомлень: 316
З нами з: 03 січня 2017, 20:37
Стать: Чоловік
Звідки: Буковина
Дякував (ла): 417 разів
Подякували: 519 разів

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення Falcon »

IMG_20181025_122719.jpg
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
з повагою, Євген.
предки з повітів: Буковина (Сторожинець, Кіцмань)
Галичина (Ходорів)
Волинь (Клевань)
Поділля (Кам'янець-Подільський, Оринин)
Аватар користувача
АннА
Супермодератор
Повідомлень: 8876
З нами з: 15 лютого 2016, 15:51
Стать: Жінка
Дякував (ла): 3562 рази
Подякували: 2154 рази

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення АннА »

А в якому році це "прилучення" було? І до якого православія перейшов?
Ази генеалогії ПОЧАТОК. Із повагою, Ганна
Аватар користувача
Falcon
Модератор
Повідомлень: 316
З нами з: 03 січня 2017, 20:37
Стать: Чоловік
Звідки: Буковина
Дякував (ла): 417 разів
Подякували: 519 разів

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення Falcon »

АннА писав:А в якому році це "прилучення" було? І до якого православія перейшов?
кінець 1920-х
до Польської православної церкви
Це Волинське воєводство, нині - Рівненська обл.
з повагою, Євген.
предки з повітів: Буковина (Сторожинець, Кіцмань)
Галичина (Ходорів)
Волинь (Клевань)
Поділля (Кам'янець-Подільський, Оринин)
Аватар користувача
Яків
Повідомлень: 272
З нами з: 09 лютого 2019, 06:40
Стать: Чоловік
Дякував (ла): 149 разів
Подякували: 56 разів

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення Яків »

Записи про зміну віросповідання у МК 1846 Іоанно Златоустівської церкви (с. Півні)

ч. І.
18 июня 1846
Васильковского уезда деревни Дмитровка дворянин Александр Павлов Красовский римско-католического исповедания лет 30-ти по доброхотному желанию прежительному намерению присоеденился к православной Грекоросійской Восточной Церкви и присоеденен под темже именем Александр.

19 июня 1846
Васильковского уезда деревни Дмитровка однодворец Стефан Стефанов Мошковский римско католического исповедения лет 60-ти по доброхотному своему желанию прежительному намерению присоединился к православной Грекоросийской Восточной Церкви – и присоеденен под темже именем Стефан.

22 июня 1846
Васильковского уезда деревни Дмитровка однодворец Филипп Тимофеев Синявский
римско католического исповедения лет 19 подоброхотному своему желанию прежительному намерению с позволения и благословению родного своего отца присоединился к православной Грекоросийской Восточной Церкви и присоеденен под темже именем Ілія.
Аватар користувача
D_i_V_a
Повідомлень: 9525
З нами з: 01 березня 2016, 10:52
Стать: Жінка
Звідки: Київ
Дякував (ла): 6279 разів
Подякували: 3675 разів
Контактна інформація:

Re: Запис про зміну віросповідання

Повідомлення D_i_V_a »

Яків писав:Записи про зміну віросповідання у МК 1846 ...
На початку того ж століття переходити з однієї конфесії до другої не було такою помпезністю :D , все проходило тихо.
У РК 1795 року родина моїх Домарацьких записана римскокатолической релігії, а вже в сповідці 1802 року ідуть як "греко-уніаская шляхта", а в пізніших сповідках вже всі православні... і ніякого миропомазання не робилось.
Мабуть царська влада придумала це миропомазання для більшої помпезності і показухи для тих хто це ще не зробив... така собі релігійна наковальня...
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Відповісти

Повернутись до “Метричні Книги”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 18 гостей