Римо-католики
- АннА
- Супермодератор
- Повідомлень: 8878
- З нами з: 15 лютого 2016, 15:51
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 3563 рази
- Подякували: 2154 рази
Re: Римо-католики
КСЬОНДЗ, термін. Має польс. походження і вживається в сучасній польс. мові (сучасне написання – Ksiądz) для означення римо-катол. священиків (див. Католицька церква).
У давнину ним означали тих, хто належав до панівного стану, включаючи і короля.
На думку деяких дослідників, схожість польс. назв ksiądz (ксьондз) і ksęcia (князь) свідчить про те, що у племен, які об'єдналися в єдину д-ву – Польщу, язичницьке духовенство мало значну вагу і великий авторитет. Польс. хроніст 13 ст. Богухвал (Bogufal) свідчить, зокрема, що Болеслава І Хороброго, який поширив назву К. на християн. духовенство з метою піднести авторитет останнього в очах напів'язичницького нас., поляки спочатку титулували воєводою, а згодом почали іменувати також К. Ще в 16 ст. Сигізмунд ІІ Август у Статуті Гербурта титулується: "король польський, великий ксьонз литовський". У 17 ст. слово К. у світському значенні практично перестає вживатися.
У давнину ним означали тих, хто належав до панівного стану, включаючи і короля.
На думку деяких дослідників, схожість польс. назв ksiądz (ксьондз) і ksęcia (князь) свідчить про те, що у племен, які об'єдналися в єдину д-ву – Польщу, язичницьке духовенство мало значну вагу і великий авторитет. Польс. хроніст 13 ст. Богухвал (Bogufal) свідчить, зокрема, що Болеслава І Хороброго, який поширив назву К. на християн. духовенство з метою піднести авторитет останнього в очах напів'язичницького нас., поляки спочатку титулували воєводою, а згодом почали іменувати також К. Ще в 16 ст. Сигізмунд ІІ Август у Статуті Гербурта титулується: "король польський, великий ксьонз литовський". У 17 ст. слово К. у світському значенні практично перестає вживатися.
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6280 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: Римо-католики
Для тих у кого в роду були римо-католики...
Може і Україна доросте колись до того, що наші діти будуть вивчати в школі предмет "Релігія" або як його називають в Швейцарії - "Етика". Допоки цього не має, будемо самотужки потроху розбираться... без фанатизму...
В цьому році католицька і православна Пасха не співпадають. Обидві досить рано - католицька 1-го квітня, а православна 8-го.
Зазвичай різниця у 2 тижні, цього року 1 тиждень, а останні роки пасха доволі часто співпадала.
Цікаво було почути від представників римо-католицької церкви, які вже давно знаходяться в екуменічному русі по відношенню до православних та протестантських церков, що вони готові підкорегувати святкування Пасхи в угоду православним.
У римо-католиків зі вчора вже почався піст. На відміну від православної течії він починається не з понеділка, а з середи.
По всьому католицькому світу відгуляли так звані карнавали - від південної Америки до Європи. Карнавал - це не що інше, як наша масляна. Нагулялися, попустували і в піст. Фанатичних католиків в світі доволі мало, тому і по-справжньому постують далеко не всі.
Може і Україна доросте колись до того, що наші діти будуть вивчати в школі предмет "Релігія" або як його називають в Швейцарії - "Етика". Допоки цього не має, будемо самотужки потроху розбираться... без фанатизму...
В цьому році католицька і православна Пасха не співпадають. Обидві досить рано - католицька 1-го квітня, а православна 8-го.
Зазвичай різниця у 2 тижні, цього року 1 тиждень, а останні роки пасха доволі часто співпадала.
Цікаво було почути від представників римо-католицької церкви, які вже давно знаходяться в екуменічному русі по відношенню до православних та протестантських церков, що вони готові підкорегувати святкування Пасхи в угоду православним.
У римо-католиків зі вчора вже почався піст. На відміну від православної течії він починається не з понеділка, а з середи.
По всьому католицькому світу відгуляли так звані карнавали - від південної Америки до Європи. Карнавал - це не що інше, як наша масляна. Нагулялися, попустували і в піст. Фанатичних католиків в світі доволі мало, тому і по-справжньому постують далеко не всі.
Востаннє редагувалось 28 липня 2018, 12:20 користувачем D_i_V_a, всього редагувалось 1 раз.
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6280 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: Римо-католики
Не знала... думала що 2 тижні це звична різниця між датами як і на різдво... дуже дякую.sergm писав:Великдень за Григоріанським календарем в 45 % випадків на тиждень раніше за Юліанським, в 30 % випадків збігається, 5 % — різниця в 4 тижні, і 20 % — різниця в 5 тижнів (більш ніж місячний цикл). Різниці в 2-3 тижні не буває. (звідси)
Ось знайшла табличку порівняння дат з 2000 до 2020 рр (таку ж на вікі не побачила ), екстра вираховувала різницю, дійсно 2-х тижнів немає
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6280 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: Римо-католики
Цікава дискусія, але в розділі "Краєзнавство" в темі "Було і таке..." де її важко буде за потреби знайти.
Стосується католиків http://ukrgenealogy.com.ua/viewtopic.ph ... 100#p19297
І ще цікавий коментар в темі Дідківських
Стосується католиків http://ukrgenealogy.com.ua/viewtopic.ph ... 100#p19297
І ще цікавий коментар в темі Дідківських
sergm писав:А як пояснити, що на момент поділів Речі Посполитої (1795) римокатоликів на Правобережжі (Волинь, Київщина, Поділля) було 15%, а якісь 100 років по тому - 3% (до речі, як і зараз)?Мария Халюк писав:Можливо, потрібно дивитися по самій моїй гілці. Але як пояснити те, що Дідківські майже всі православної віри, а мої- католики, а рід один?sergm писав:Теза про державну політику примусового окатоличення в Речі Посполитій була і є досить популярною серед українських, а тим більше російських істориків. Але не підтверджується історичними даними.
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6280 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: Римо-католики
Ще дякую за це повідомлення. Така думка вже в голову заходила, але доказів у мене немає бо Річ Посполита це 18 ст, а я його тільки почала вивчати.sergm писав:Теза про державну політику примусового окатоличення в Речі Посполитій була і є досить популярною серед українських, а тим більше російських істориків. Але не підтверджується історичними даними.
Виходить примусове окатоличення - це вигадки?...
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6280 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: Римо-католики
Про земельне питання і релігійну приналежність ще нічого не чула.sergm писав:Тут саме той випадок, коли дитина не пройшла обряд конфірмації, під час якого відбувається не лише перша сповідь, а й миропомазання і перше причастя. У православних миропомазання відбувається під час хрещення. Тож з точки зору православ'я чин хрещення у подібних випадках є незавершеним.
Причиною переходу хлопчика на православ'я (як, до речі і згаданого пізніше відставного солдата) найімовірніше було саме земельне питання. У другій половині ХІХ сторіччя права католиків на володіння землею було суттєво обмежено, внаслідок чого значній частині довелось долучитись до православ'я. Нерідко до православ'я долучався лише хтось один із подружжя, на кого і оформлялось землеволодіння. По його смерті перейти на православ'я мусив хтось зі спадкоємців - другий із подружжя або діти.
І які саме були ці обмеження? Якими розмірами обчислювались? Чи взагалі не можна було навіть клаптиком володіти?
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- Aushanbibi
- Супермодератор
- Повідомлень: 586
- З нами з: 08 березня 2016, 09:54
- Стать: Чоловік
- Дякував (ла): 986 разів
- Подякували: 745 разів
Re: Римо-католики
дуже добре ці питання описані у Генріка ЛітвінаD_i_V_a писав:Про земельне питання і релігійну приналежність ще нічого не чула.sergm писав:Тут саме той випадок, коли дитина не пройшла обряд конфірмації, під час якого відбувається не лише перша сповідь, а й миропомазання і перше причастя. У православних миропомазання відбувається під час хрещення. Тож з точки зору православ'я чин хрещення у подібних випадках є незавершеним.
Причиною переходу хлопчика на православ'я (як, до речі і згаданого пізніше відставного солдата) найімовірніше було саме земельне питання. У другій половині ХІХ сторіччя права католиків на володіння землею було суттєво обмежено, внаслідок чого значній частині довелось долучитись до православ'я. Нерідко до православ'я долучався лише хтось один із подружжя, на кого і оформлялось землеволодіння. По його смерті перейти на православ'я мусив хтось зі спадкоємців - другий із подружжя або діти.
І які саме були ці обмеження? Якими розмірами обчислювались? Чи взагалі не можна було навіть клаптиком володіти?
- DVK_Dmitriy
- Супермодератор
- Повідомлень: 5313
- З нами з: 25 березня 2016, 19:59
- Стать: Чоловік
- Дякував (ла): 988 разів
- Подякували: 3907 разів
Re: Римо-католики
Давно известно, что часть МК римско-католических церквей Украины находятся в архиве Саратовской области.
Обычно указывают на Фонд № 1166 "Херсонская римско-католическая духовная консистория" (1801-1868 гг.).
http://saratov.rusarchives.ru/bd/herson/pred.html
Но в ГАСО есть ещё один фонд, в котором имеются МК за более поздние года:
Фонд № 365 Тираспольская римско-католическая духовная консистория (1856–1917 гг.).
Опись № 1
http://saratov.rusarchives.ru/gaso_bd/d ... 365.1v.pdf
Опись № 2
http://saratov.rusarchives.ru/gaso_bd/d ... /365.2.pdf
Опись № 3
http://saratov.rusarchives.ru/gaso_bd/d ... /365.3.pdf
Гос. архив Саратовской области (ГАСО)
Описи
http://saratov.rusarchives.ru/gaso_bd/digit.html
Обычно указывают на Фонд № 1166 "Херсонская римско-католическая духовная консистория" (1801-1868 гг.).
http://saratov.rusarchives.ru/bd/herson/pred.html
Но в ГАСО есть ещё один фонд, в котором имеются МК за более поздние года:
Фонд № 365 Тираспольская римско-католическая духовная консистория (1856–1917 гг.).
Опись № 1
http://saratov.rusarchives.ru/gaso_bd/d ... 365.1v.pdf
Опись № 2
http://saratov.rusarchives.ru/gaso_bd/d ... /365.2.pdf
Опись № 3
http://saratov.rusarchives.ru/gaso_bd/d ... /365.3.pdf
Гос. архив Саратовской области (ГАСО)
Описи
http://saratov.rusarchives.ru/gaso_bd/digit.html
Кременецкие, Лазаренко, Бабенко, Чаплины, Абакумовы, Орловы, Белоконь, Тхор, Богомоловы, Шараевские, Бартковские.
Интересуюсь родом Кременецких от Аслана-Мурзы-Челебея.
Генеалогические исследования. Поиск в архивах Киева. Составление родословной.
Интересуюсь родом Кременецких от Аслана-Мурзы-Челебея.
Генеалогические исследования. Поиск в архивах Киева. Составление родословной.
- kbg_dnepr
- Повідомлень: 7459
- З нами з: 14 січня 2021, 15:44
- Стать: Жінка
- Звідки: Дніпро
- Дякував (ла): 5284 рази
- Подякували: 945 разів
Re: Римо-католики
О. Буравський, І. Власюк. Становище Римо-католицької церквина Правобережній Україні на Білорусі в другій половині ХІХ ст...........110
Україна-Ватикан: християнство в контексті його включення врізноманітні сфери суспільного буття. Науковий збірник. За ред.Л.Филипович і П.Яроцького. – К.: УАР, 2015. – 386 стор.
https://www.academia.edu/13021327/%D0%A ... view-paper
Україна-Ватикан: християнство в контексті його включення врізноманітні сфери суспільного буття. Науковий збірник. За ред.Л.Филипович і П.Яроцького. – К.: УАР, 2015. – 386 стор.
https://www.academia.edu/13021327/%D0%A ... view-paper
Катерина
Глушак (Брянськ.) Ковальов Федосенко mt H5a (Могилевськ.)
Оглотков I2a2b (Горбат. п. НГГ) Алькін Душин Жарков Кульдішов mt U5a1 Баландін (Симб. губ.)
Клишкін R1a1a Власенко Сакунов Кучерявенко (Глухів)
Кириченко Бондаренко Білоус Страшний mt T2a1 (Новомоск. Дніпроп.)
#генеалогия #генеалогія #пошукпредків #поискпредков #ahnenforschung #ukrainianancestry #родовід #родословная
Глушак (Брянськ.) Ковальов Федосенко mt H5a (Могилевськ.)
Оглотков I2a2b (Горбат. п. НГГ) Алькін Душин Жарков Кульдішов mt U5a1 Баландін (Симб. губ.)
Клишкін R1a1a Власенко Сакунов Кучерявенко (Глухів)
Кириченко Бондаренко Білоус Страшний mt T2a1 (Новомоск. Дніпроп.)
#генеалогия #генеалогія #пошукпредків #поискпредков #ahnenforschung #ukrainianancestry #родовід #родословная
- kbg_dnepr
- Повідомлень: 7459
- З нами з: 14 січня 2021, 15:44
- Стать: Жінка
- Звідки: Дніпро
- Дякував (ла): 5284 рази
- Подякували: 945 разів
Re: Римо-католики
Лекція професора УКУ, історика Ярослава Грицака у рамках орієнтаційної сесії в Українському католицькому університеті на тему «Християнського в Україні: коротка, але глобальна історія»:
- Про глобальну історію християнства в Україні
- Про розвиток католицької освіти
- Що спільного між гетьманом Іваном Мазепою і співачкою Мадонною?
- Про глобальну історію християнства в Україні
- Про розвиток католицької освіти
- Що спільного між гетьманом Іваном Мазепою і співачкою Мадонною?
Катерина
Глушак (Брянськ.) Ковальов Федосенко mt H5a (Могилевськ.)
Оглотков I2a2b (Горбат. п. НГГ) Алькін Душин Жарков Кульдішов mt U5a1 Баландін (Симб. губ.)
Клишкін R1a1a Власенко Сакунов Кучерявенко (Глухів)
Кириченко Бондаренко Білоус Страшний mt T2a1 (Новомоск. Дніпроп.)
#генеалогия #генеалогія #пошукпредків #поискпредков #ahnenforschung #ukrainianancestry #родовід #родословная
Глушак (Брянськ.) Ковальов Федосенко mt H5a (Могилевськ.)
Оглотков I2a2b (Горбат. п. НГГ) Алькін Душин Жарков Кульдішов mt U5a1 Баландін (Симб. губ.)
Клишкін R1a1a Власенко Сакунов Кучерявенко (Глухів)
Кириченко Бондаренко Білоус Страшний mt T2a1 (Новомоск. Дніпроп.)
#генеалогия #генеалогія #пошукпредків #поискпредков #ahnenforschung #ukrainianancestry #родовід #родословная
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 5 гостей