КТИТОР
- SNIGURIVNA
- Повідомлень: 1148
- З нами з: 02 липня 2017, 11:49
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 398 разів
- Подякували: 626 разів
Re: КТИТОР
"При приєднанні Малоросії до Росії при гетьмані Богдані Хмельницькому Пустелька на Старому Городищі стала називатися Рихловським монастирем. Першим його настоятелем був ієромонах Євстафій. Разом з ним підв’язувався монах Прохор,послушники Ілля, Єлисей. Почесним ктитором монастиря був Богдан Хмельницький."
Пустинно-Рихлівський Миколаївський чоловічий монастир
Пустинно-Рихлівський Миколаївський чоловічий монастир
"В кінці наших пошуків ми знову будемо стояти там, звідки почали, і знову побачимо це місце вперше." Х. Банцхаф
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
- SNIGURIVNA
- Повідомлень: 1148
- З нами з: 02 липня 2017, 11:49
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 398 разів
- Подякували: 626 разів
Re: КТИТОР
"Фонд благочинного V округу Черкаського повіту с. Млієва у 1853–1916 рр. повідомляє про стан церков, культурно-просвітницьку, благодійну діяльність елітарних родин Поросся та Потясмення. Наприклад, згідно з кліровими відомостями 1851 р. названого фонду стали відомі найменування сіл і церков V благочинного округу в контексті нинішньої Городищини і Корсунщини на землях Мошногородищенського маєтку князів Воронцових: с. Завадівка — церква Різдва Богородиці; с. Черепин — Троїцька; с. Деренківець — Успенська; с. Деренківець — Миколаївська; с. Драбівська — Успенська; с. Ставросілля — Предтечівська; с. Мліїв — Троїцька; м. Городище —Михайлівська; м. Городище — Покровська; м. Городище — Преображенська; с.Свинарка — Петропавлівська; с.Валява — Покровська; с.Валява — Введенська.
...Родина Воронцових надавала грошову допомогу церквам і монастирям, часто виконувала господарське забезпечення культових установ. Зокрема, в 1833 році Мошногірський Вознесенський монастир отримав грошову допомогу від князя Михайла Семеновича на ремонт головної Вознесенської церкви монастиря і родинної церкви Пресвятої Богородиці, де покоїлись його батьки — графи Семен і Катерина Воронцови. За кошти власників ремонтувалися храми, монастирські будівлі, надавалася грошова і матеріальна допомога від князів Воронцових, графів Бобринських, родини Симиренків, Хропалів, Яхненків та ін. Тому кращих представників даних родин можна назвати ктиторами. Традиційно до найдавніших форм культурної благодійності в Україні належали ктиторство і патронат. Природа патронату ще не вивчена і має різне наукове тлумачення. Одні вважають, що патронат був справою благочестивих ревнителів церкви, які будували на своїх землях храми, поставляючи все необхідне; надавали притулок і допомогу старцям, сиротам, потерпілим. Як ктиторство, так і патронат позитивно впливали на закладання фундаменту освіти в регіоні."
Культурно-освітня та благодійна діяльність православного духовенства на початку ХХ-го століття Тетяна Курінна
...Родина Воронцових надавала грошову допомогу церквам і монастирям, часто виконувала господарське забезпечення культових установ. Зокрема, в 1833 році Мошногірський Вознесенський монастир отримав грошову допомогу від князя Михайла Семеновича на ремонт головної Вознесенської церкви монастиря і родинної церкви Пресвятої Богородиці, де покоїлись його батьки — графи Семен і Катерина Воронцови. За кошти власників ремонтувалися храми, монастирські будівлі, надавалася грошова і матеріальна допомога від князів Воронцових, графів Бобринських, родини Симиренків, Хропалів, Яхненків та ін. Тому кращих представників даних родин можна назвати ктиторами. Традиційно до найдавніших форм культурної благодійності в Україні належали ктиторство і патронат. Природа патронату ще не вивчена і має різне наукове тлумачення. Одні вважають, що патронат був справою благочестивих ревнителів церкви, які будували на своїх землях храми, поставляючи все необхідне; надавали притулок і допомогу старцям, сиротам, потерпілим. Як ктиторство, так і патронат позитивно впливали на закладання фундаменту освіти в регіоні."
Культурно-освітня та благодійна діяльність православного духовенства на початку ХХ-го століття Тетяна Курінна
"В кінці наших пошуків ми знову будемо стояти там, звідки почали, і знову побачимо це місце вперше." Х. Банцхаф
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
- SNIGURIVNA
- Повідомлень: 1148
- З нами з: 02 липня 2017, 11:49
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 398 разів
- Подякували: 626 разів
Re: КТИТОР
"...Церква Спаса на Берестові була родинним склепом для київських князів Мономаховичів. Впродовж ХІІ століття київські літописи згадують храм лише з нагоди кончини членів князівської родини.
...Серед розписів виділяється ктиторський портрет Петра Могили, де, стоячи на колінах, митрополит підносить Спасителю модель відновленого храму."
Путівник святинями Києва: Церква Спаса на Берестові – мавзолей князів Мономаховичів
...Серед розписів виділяється ктиторський портрет Петра Могили, де, стоячи на колінах, митрополит підносить Спасителю модель відновленого храму."
Путівник святинями Києва: Церква Спаса на Берестові – мавзолей князів Мономаховичів
"В кінці наших пошуків ми знову будемо стояти там, звідки почали, і знову побачимо це місце вперше." Х. Банцхаф
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
- SNIGURIVNA
- Повідомлень: 1148
- З нами з: 02 липня 2017, 11:49
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 398 разів
- Подякували: 626 разів
Re: КТИТОР
"Звание ктитора для христианина всегда было особо почетным. В давние времена этим греческим словом называли человека, который построил храм или монастырь на собственные средства. Позже ктитором именовался жертвователь или попечитель храма. В русском варианте так звали старосту храма. На эту должность, как правило, поставляли благочестивого, ответственного и хозяйственного мужчину, умеющего ладно управлять своим делом и семейством.
После Октябрьской революции эту ношу взяли на себя женщины: верующих мужчин становилось все меньше – одни уходили на войну, другие – в лагеря. Чтобы быть ктитором церкви, нужно было иметь теперь не доходы, а мужество и крепкую веру."
Ктитор храма – не послушание, это призвание
После Октябрьской революции эту ношу взяли на себя женщины: верующих мужчин становилось все меньше – одни уходили на войну, другие – в лагеря. Чтобы быть ктитором церкви, нужно было иметь теперь не доходы, а мужество и крепкую веру."
Ктитор храма – не послушание, это призвание
"В кінці наших пошуків ми знову будемо стояти там, звідки почали, і знову побачимо це місце вперше." Х. Банцхаф
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
- SNIGURIVNA
- Повідомлень: 1148
- З нами з: 02 липня 2017, 11:49
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 398 разів
- Подякували: 626 разів
Re: КТИТОР
"Кт`итор - (греч. "создатель, строитель") 1) В точном смысле так именуется частное лицо, построившее на собственные средства храм или монастырь. 2) Жертвователь, попечитель храма или монастыря. 3) Иногда так именуется церковный староста."
Источник: Практическая энциклопедия православного христианина, -С.-Питербург,2000; стр.92
Источник: Практическая энциклопедия православного христианина, -С.-Питербург,2000; стр.92
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
"В кінці наших пошуків ми знову будемо стояти там, звідки почали, і знову побачимо це місце вперше." Х. Банцхаф
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
- SNIGURIVNA
- Повідомлень: 1148
- З нами з: 02 липня 2017, 11:49
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 398 разів
- Подякували: 626 разів
Re: КТИТОР
Цікаво, чи не від цього Ктирора пішли у селі Титаренки?
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
"В кінці наших пошуків ми знову будемо стояти там, звідки почали, і знову побачимо це місце вперше." Х. Банцхаф
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
- SNIGURIVNA
- Повідомлень: 1148
- З нами з: 02 липня 2017, 11:49
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 398 разів
- Подякували: 626 разів
Re: КТИТОР
Гервасий, епископ Переяславский и Бориспольский, викарий Киевской митрополии
(Статья из готовящегося к изданию XI тома "Православной Энциклопедии")
"Родился епископ Гервасий (в миру - Линцевский Григорий) на рубеже XVII и XVIII вв., в селе Жиляны (Жуляны) близ Киева - скончался 22.12.1769, в Киеве в семье священника. В 1727 г. окончил Киево-Могилянскую академию, принял постриг в Златоверхом киевском во имя св. арх. Михаила монастыре. В 1732-1734 гг. преподавал синтаксиму и пиитику в академии, 16 января 1735 г. в сане иеромонаха назначен наместником Златоверхого киевского монастыря. По рекомендации Киевского архиепископа Рафаила (Заборовского) вызван в Москву, где в 1742 г. возведен в сан архимандрита и определен начальником 4-й Пекинской духовной миссии в Китае и настоятелем пекинского Сретенского монастыря. Вместе с группой миссионеров отправился из Москвы в февр. 1743 г. и прибыл через Кяхту и Иркутск (где встретился с Иркутским епископом Иннокентием (Нероновичем)) в Пекин 27 ноября 1745 г. Вместо положенных 7 лет находился в Китае около 10 лет. Среди подопечных Гервасия был иеромонах Феодосий (Сморжевский), первый историограф Пекинской духовной миссии. Члены 4-й миссии контактировали с иезуитами, имевшими миссионерский опыт в Китае. 4 июня 1755 г. Гервасий выехал из Пекина и прибыл в Москву в начале 1756 г. В февраль 1757 г. назначен настоятелем Елецкого черниговского в честь Успения Пресвятой Богородицы монастыря.
27 июля 1757 г. в Петропавловском соборе Санкт-Петербурга состоялась хиротония Гервасия во епископа Переяславского и Бориспольского, викария Киевской митрополии. Уделял много внимания нравственному воспитанию паствы и местного духовенства, украшению храмов, материальному обеспечению Переяславской ДС и приобщению детей сельского духовенства к обучению в ней. Часть епархии находилась в пределах Речи Посполитой, поэтому в 1761 г. Гервасий назначил правителем всех заграничных церквей и монастырей игумена Мелхиседека (Значко-Яворского). Боролся с унией, в 1768 г. Гервасий и игумен Мелхиседек были обвинены в содействии народному восстанию гайдамаков на Правобережной Украине. Указом императрицы Екатерины II Cвятейшему Синоду 29 сент. 1768 г. Гервасий был переселен из Переяслава в Киев, где жил на епархиальном подворье.
Погребен 13 февр. 1770 г. в Переяславском Вознесенском монастыре."
Джерело: Игумен Мелхиседек (Значко-Яворский) - борец с унией
(Статья из готовящегося к изданию XI тома "Православной Энциклопедии")
"Родился епископ Гервасий (в миру - Линцевский Григорий) на рубеже XVII и XVIII вв., в селе Жиляны (Жуляны) близ Киева - скончался 22.12.1769, в Киеве в семье священника. В 1727 г. окончил Киево-Могилянскую академию, принял постриг в Златоверхом киевском во имя св. арх. Михаила монастыре. В 1732-1734 гг. преподавал синтаксиму и пиитику в академии, 16 января 1735 г. в сане иеромонаха назначен наместником Златоверхого киевского монастыря. По рекомендации Киевского архиепископа Рафаила (Заборовского) вызван в Москву, где в 1742 г. возведен в сан архимандрита и определен начальником 4-й Пекинской духовной миссии в Китае и настоятелем пекинского Сретенского монастыря. Вместе с группой миссионеров отправился из Москвы в февр. 1743 г. и прибыл через Кяхту и Иркутск (где встретился с Иркутским епископом Иннокентием (Нероновичем)) в Пекин 27 ноября 1745 г. Вместо положенных 7 лет находился в Китае около 10 лет. Среди подопечных Гервасия был иеромонах Феодосий (Сморжевский), первый историограф Пекинской духовной миссии. Члены 4-й миссии контактировали с иезуитами, имевшими миссионерский опыт в Китае. 4 июня 1755 г. Гервасий выехал из Пекина и прибыл в Москву в начале 1756 г. В февраль 1757 г. назначен настоятелем Елецкого черниговского в честь Успения Пресвятой Богородицы монастыря.
27 июля 1757 г. в Петропавловском соборе Санкт-Петербурга состоялась хиротония Гервасия во епископа Переяславского и Бориспольского, викария Киевской митрополии. Уделял много внимания нравственному воспитанию паствы и местного духовенства, украшению храмов, материальному обеспечению Переяславской ДС и приобщению детей сельского духовенства к обучению в ней. Часть епархии находилась в пределах Речи Посполитой, поэтому в 1761 г. Гервасий назначил правителем всех заграничных церквей и монастырей игумена Мелхиседека (Значко-Яворского). Боролся с унией, в 1768 г. Гервасий и игумен Мелхиседек были обвинены в содействии народному восстанию гайдамаков на Правобережной Украине. Указом императрицы Екатерины II Cвятейшему Синоду 29 сент. 1768 г. Гервасий был переселен из Переяслава в Киев, где жил на епархиальном подворье.
Погребен 13 февр. 1770 г. в Переяславском Вознесенском монастыре."
Джерело: Игумен Мелхиседек (Значко-Яворский) - борец с унией
"В кінці наших пошуків ми знову будемо стояти там, звідки почали, і знову побачимо це місце вперше." Х. Банцхаф
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
- АннА
- Супермодератор
- Повідомлень: 8878
- З нами з: 15 лютого 2016, 15:51
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 3563 рази
- Подякували: 2154 рази
Re: КТИТОР
КТИТОР (від грец. κτήτωρ – будівничий, засновник) – 1) особа, на кошти якої збудовано або заново убрано (іконами, фресками) правосл. храм чи монастир. К. брав участь у наймі на роботу священнослужителя та ін. членів причету, опікувався церк. і госп. життям храму, мав право разпоряджатися частиною прибутків храму. Зображення ктиторів, у т. ч. портретні, інколи з невеликою моделлю будови на долоні, були поширені в мист-ві Візантії та країн Балканського півострова. На укр. землях з часів Київської Русі портрети ктиторів поміщали в інтер'єри храмів. У розписах Успенського собору Києво-Печерської лаври є галерея ктиторських зображень (див. також Козацтво українське в образотворчому мистецтві). У часи Гетьманщини ктиторами виступали гетьмани і козац. старшини. Ктиторами церков Запорожжя були також рядові козаки;
2) церк. староста, керуючий госп. життям храму;
3) спец. посада в церквах військ. відомства в 19 – на поч. 20 ст. На відміну від церк. старост парафіяльних церков, які обиралися парафіянами, К. церков військ. відомства призначались військ. керівництвом.
2) церк. староста, керуючий госп. життям храму;
3) спец. посада в церквах військ. відомства в 19 – на поч. 20 ст. На відміну від церк. старост парафіяльних церков, які обиралися парафіянами, К. церков військ. відомства призначались військ. керівництвом.
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 14 гостей