В Галичині православної церкви, як інституції у 18-19 столітті не було (хоча православні в невеликій кількості були). На Буковині православна церква була найбільшою (хоча паралельно були і греко-католицька і римо-католицька). Православна церква Буковини (і русинські і румунські парафії) в часи Австро-Угорщини належали до Карловацької Патріархії: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0 ... 1%96%D1%8FD_i_V_a писав:А чи приписуєте ви греко-католиків до православних? Чи у вас там були дві церкви паралельно - греко-католицька (уніатська) і православна? Якщо православна була, то якого патріархату?Balymba писав:З точки зору католиків (римо-, греко-) - звичайно могли. Чи дозволялось проводити такі обряди російським православним не знаю, а от в православних церквах Буковини таке зустрічав не раз.
PS Для тих хто не знає, пан Balymba спеціаліст по західній україні, тобто по австрійсько-угорській імперії... закони, правила та звичаї якої відрізнялися від російської імперії...
Хрещення-зміни у традиції часові, регіональні та конфесійні
- Balymba
- Повідомлень: 643
- З нами з: 10 березня 2016, 09:25
- Стать: Чоловік
- Звідки: Гуцульщина
- Дякував (ла): 634 рази
- Подякували: 795 разів
Re: Хрещення-зміни у традиції часові, регіональні та конфесійні
Левицький (придомок Попович), Левкун, Юращук, Стефурак, Кріпчук, Козьмин, Шовгенюк, Зеленевич, Ревтюк, Ґрещук, Вертипорох, Ківнюк, Чуревич, Панько, Данилюк, Жолоб, Мельничук, Ванджура, Козловський, Лесюк, Горішний, Попик, Ісайчук, Абрамюк, Дмитрук, Дудка, Микитишин, Gut
І-BY-78168/ Н
І-BY-78168/ Н
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6279 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: Хрещення-зміни у традиції часові, регіональні та конфесійні
Подивилась посилання і всміхнулась... За нашими генеалогічними спостереженнями знаємо що кими тільки українці не були, під Литвою литвинами, під Польщею поляками, під Росією руськими, а в цьому випадку можна сказать, що стали сербамиBalymba писав:В Галичині православної церкви, як інституції у 18-19 столітті не було (хоча православні в невеликій кількості були). На Буковині православна церква була найбільшою (хоча паралельно були і греко-католицька і римо-католицька). Православна церква Буковини (і русинські і румунські парафії) в часи Австро-Угорщини належали до Карловацької Патріархії: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0 ... 1%96%D1%8F
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- SNIGURIVNA
- Повідомлень: 1148
- З нами з: 02 липня 2017, 11:49
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 398 разів
- Подякували: 626 разів
Re: Хрещення-зміни у традиції часові, регіональні та конфесійні
Я б запропонувала Вам у таких випадках для чистоти статистики дивитися ще й церковний календар. +/- буде пиминання одноіменного святого. Для популярних імен, як то Катерина, +/-це цілий місяць (вже писала про це раніше у Діаріуш). Я перевіряла у себе такі випадки. Мені здається, що календар таки має значення.D_i_V_a писав: Часто ім'я "восприемника" співпадає з ім'ям дитини.
Цікаво, що буде у Вас.
І ще запис одного хрещеного/хрещеної не є свідченням того, що більше не брали. Старі метрики взагалі лаконічні. Іноді аж занадто. Писали необхідний мінімум, як той мінімум розуміло начальство. Іноді, коли є обидва екземпляри за один рік, в одному може бути записано двоє, а у другому тільки той, чия стать, як у новонародженого. Це вже у другій половині 19ст. запис тільки одного з двох хрещених свідчив скоріше про експрес-хрестини через поганий стан новонародженого. Раніше про таке могла свідчити тільки відсутність запису про кумів взагалі. Але й те тільки гіпотетично, бо хто з нас не бачив записів про вінчання, де забулися вписати молоду, і таке інше
"В кінці наших пошуків ми знову будемо стояти там, звідки почали, і знову побачимо це місце вперше." Х. Банцхаф
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
Цього року виповнюється 30 років від дня, коли я намалювала перше дерево свого роду.
Тут мій Орловець
Тут Мій щоденник
- Falcon
- Модератор
- Повідомлень: 316
- З нами з: 03 січня 2017, 20:37
- Стать: Чоловік
- Звідки: Буковина
- Дякував (ла): 417 разів
- Подякували: 519 разів
Re: Хрещення-зміни у традиції часові, регіональні та конфесійні
додам, що так було з 1781 до 1873р. А 23 січня 1873 року вийшов імператорський декрет, відповідно до якого була утворена незалежна Буковинська митрополія, а владиці Євгену (Гакману) було надано титул — архієпископ Чернівецький, митрополит Буковини й Далмації.Balymba писав:В Галичині православної церкви, як інституції у 18-19 столітті не було (хоча православні в невеликій кількості були). На Буковині православна церква була найбільшою (хоча паралельно були і греко-католицька і римо-католицька). Православна церква Буковини (і русинські і румунські парафії) в часи Австро-Угорщини належали до Карловацької Патріархії: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0 ... 1%96%D1%8F
Стосовно Галичини, то, ще 1856 року консисторія буковинської церкви за 14 500 флоринів купила у м.Львів для парафії ділянку із двома житловими будинками. В ЦДІАЛі зберігаються метричні книги починаючи з 1857 року. Сучасний храм св. Ґеорґія, який напряму належав до Буковинської митрополії зведено і освячено 1901 року.
з повагою, Євген.
предки з повітів: Буковина (Сторожинець, Кіцмань)
Галичина (Ходорів)
Волинь (Клевань)
Поділля (Кам'янець-Подільський, Оринин)
предки з повітів: Буковина (Сторожинець, Кіцмань)
Галичина (Ходорів)
Волинь (Клевань)
Поділля (Кам'янець-Подільський, Оринин)
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6279 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: Хрещення-зміни у традиції часові, регіональні та конфесійні
У мене всеодно залишається думка, що спочатку сімейні імена, а потім календар, щось на кшталт - пишіть що вам заманеться, а ми своїх дітей будемо звати як то воно нам потрібно. І ще спостереження - перелік імен накожний день досить великий, а вибирається щось сімейне. Якщо Петрів в роду немає, то це ім'я з переліку не візьмуть.SNIGURIVNA писав:Я б запропонувала Вам у таких випадках для чистоти статистики дивитися ще й церковний календар. +/- буде пиминання одноіменного святого. Для популярних імен, як то Катерина, +/-це цілий місяць (вже писала про це раніше у Діаріуш). Я перевіряла у себе такі випадки. Мені здається, що календар таки має значення.D_i_V_a писав: Часто ім'я "восприемника" співпадає з ім'ям дитини.
Цікаво, що буде у Вас.
Доречі, гарна ілюстрація сказаного вами про популярного святого +\- місяць ... дівчатка одні Параскеви, хлопчики Федори :D
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- al_mol
- Супермодератор
- Повідомлень: 2719
- З нами з: 05 червня 2016, 19:36
- Стать: Чоловік
- Звідки: Вінниця
- Дякував (ла): 948 разів
- Подякували: 2910 разів
Re: Хрещення-зміни у традиції часові, регіональні та конфесійні
Снова хочу вернуться к возрасту восприемников, что вы скажите на это:
запись о крещении 1854 года , восприемница Дарья Васильевна Молчановская 1849 г. р.
Свидетельство о рождении Дарьи
запись о крещении 1854 года , восприемница Дарья Васильевна Молчановская 1849 г. р.
Свидетельство о рождении Дарьи
Мои предки: Молчановские, Вишневские, Пророк, Олейничук, Пеньковские, Дегусары Тимуш, Лабудзинские Шафранские , Юркевич, Зборовский
- kbg_dnepr
- Повідомлень: 7459
- З нами з: 14 січня 2021, 15:44
- Стать: Жінка
- Звідки: Дніпро
- Дякував (ла): 5284 рази
- Подякували: 945 разів
Re: Хрещення-зміни у традиції часові, регіональні та конфесійні
Пологи та звичаєво-обрядовий супровід народження дитини в українців Закарпаття кін. ХІХ – п. п. ХХ ст.
2017, Народознавчі зошити
https://www.academia.edu/35164583/%D0%9 ... 1%81%D1%82
2017, Народознавчі зошити
https://www.academia.edu/35164583/%D0%9 ... 1%81%D1%82
Катерина
Глушак (Брянськ.) Ковальов Федосенко mt H5a (Могилевськ.)
Оглотков I2a2b (Горбат. п. НГГ) Алькін Душин Жарков Кульдішов mt U5a1 Баландін (Симб. губ.)
Клишкін R1a1a Власенко Сакунов Кучерявенко (Глухів)
Кириченко Бондаренко Білоус Страшний mt T2a1 (Новомоск. Дніпроп.)
#генеалогия #генеалогія #пошукпредків #поискпредков #ahnenforschung #ukrainianancestry #родовід #родословная
Глушак (Брянськ.) Ковальов Федосенко mt H5a (Могилевськ.)
Оглотков I2a2b (Горбат. п. НГГ) Алькін Душин Жарков Кульдішов mt U5a1 Баландін (Симб. губ.)
Клишкін R1a1a Власенко Сакунов Кучерявенко (Глухів)
Кириченко Бондаренко Білоус Страшний mt T2a1 (Новомоск. Дніпроп.)
#генеалогия #генеалогія #пошукпредків #поискпредков #ahnenforschung #ukrainianancestry #родовід #родословная
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 17 гостей