Подільські Єпархіальні Відомості
- al_mol
- Супермодератор
- Повідомлень: 2719
- З нами з: 05 червня 2016, 19:36
- Стать: Чоловік
- Звідки: Вінниця
- Дякував (ла): 948 разів
- Подякували: 2910 разів
Подільські Єпархіальні Відомості
«Подо́льские епархиа́льные ве́домости» — видання Подільської єпархії. Видавалися у 1862—1905 роках у Кам'янці-Подільському. Складалися з офіційної та неофіційної частини.
Такую сухую формулировку даёт нам "Википедия"...
Лично для меня это издание стало первой ступенью, вернее сказать горстью удобрения, для того чтобы моё Родовое Дерево расцвело...
В издании публиковали приказы о назначении, перемещении, награждении , некрологи священников;
А так же списки учеников Епархиальных училищ и Семинарии
Примеры страниц:
Такую сухую формулировку даёт нам "Википедия"...
Лично для меня это издание стало первой ступенью, вернее сказать горстью удобрения, для того чтобы моё Родовое Дерево расцвело...
В издании публиковали приказы о назначении, перемещении, награждении , некрологи священников;
А так же списки учеников Епархиальных училищ и Семинарии
Примеры страниц:
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
Мои предки: Молчановские, Вишневские, Пророк, Олейничук, Пеньковские, Дегусары Тимуш, Лабудзинские Шафранские , Юркевич, Зборовский
- в36 Ольга
- Повідомлень: 1090
- З нами з: 21 лютого 2016, 16:46
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 1374 рази
- Подякували: 1063 рази
Re: Подільські Єпархіальні Відомості
Мне тоже Подольские Епархиальные Ведомости очень помогают. Нашла здесь не только биографические сведения о своих пра-, но даже и то, о чем мечтала несколько лет - повесть предка М. Орловского "Роксолана или Анастасия Лисовская".
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
- ВалентинаС
- Повідомлень: 63
- З нами з: 27 липня 2017, 11:09
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 270 разів
- Подякували: 51 раз
Re: Подільські Єпархіальні Відомості
Благодаря советам опытных участников форума, я тоже начала с Подольских епархиальных ведомостей. Начала с 1861 года и уже просмотрела ведомости за 10 лет. Фиксирую все, что касается фамилий священнослужителей Хотовицких и Багинских. Кое-что уже "накопала". И как начинает стучать сердце, когда натыкаешься на нужную информацию!!! Как-будто клад нашла!
Мои предки: Хотовицкие, Багинские, Мельченко (Миргородщина), Стащенко, Завистовские, Краевские, Боровские
- в36 Ольга
- Повідомлень: 1090
- З нами з: 21 лютого 2016, 16:46
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 1374 рази
- Подякували: 1063 рази
Re: Подільські Єпархіальні Відомості
Валентина, для нас это и есть настоящий КЛАД!! И вы точно заметили, сердце ликует от находок. А когда получаете документы из архива, - оно вообще готово выпрыгнуть наружу. :DВалентинаС писав:..И как начинает стучать сердце, когда натыкаешься на нужную информацию!!! Как-будто клад нашла!
- Вернер
- Повідомлень: 3179
- З нами з: 22 квітня 2016, 12:19
- Стать: Чоловік
- Дякував (ла): 107 разів
- Подякували: 665 разів
Re: Подільські Єпархіальні Відомості
Український історичний збірник, Вип. 12, 2009
Григорук Оксана (Київ)
«ПОДОЛЬСКИЕ ЕПАРХИАЛЬНЫЕ ВЕДОМОСТИ» ЯК ДЖЕРЕЛО З ЦЕРКОВНОЇ ІСТОРІЇ ПОДІЛЛЯ
З ідеологічних причин упродовж десятиліть поза увагою вчених залишалася духовна спадщина українського духівництва. За радянських часів з наукового обігу були вилучені періодичні видання Православної Церкви, що виходили в Україні в ХІХ – початку ХХ ст. Нині до цієї категорії історичних джерел все частіше звертаються історики, особливо в контексті регіональних досліджень. Так, за матеріалами «Епархиальных відомостей», що виходили у Харкові, Києві, Полтаві, Черкасах, Чернігові, Херсоні та інших містах, написано низку статей та здійснено дисертаційні дослідження. «Подольские епархиальные ведомости» (далі – ПЕВ) ще не стали предметом окремого джерелознавчого вивчення, хоча окремі історики, етнографи та літературознавці час від часу брали з нього різноманітну інформацію. Таке дослідження щодо ПЕВ є вкрай необхідним на тлі широко розгорнутих краєзнавчих студій.
ПЕВ як офіційне видання Подільської єпископської кафедри почали виходити друком у Кам’янці-Подільському з січня 1862 р. До 1880 р. журнал публікувався двічі на місяць і мав обсяг до двох аркушів невеликого книжкового формату. У 1880–1905 рр. періодичність його виходу було збільшено вдвічі. Функціонування ПЕВ припало на один з найдраматичніших періодів в історії Поділля (скасування кріпацтва 1861 р., польське повстання 1863 р.). Тоді ж державний шовінізм панівних кіл Російської імперії вилився у політику «обрусения инородцев», реакційний характер якої особливо виявився у церковній сфері суспільного життя. РПЦ володіла тоді цілим арсеналом потужних адміністративно-правових важелів, а також засобами формування та маніпулювання громадською думкою. У своїй ідеологічній роботі вона одну з основних ролей відводила періодичним духовним виданням. Одним з різновидів місцевої церковної преси у 60-х рр. ХІХ ст. стають «Епархиальные ведомости». Їхню читацьку аудиторію сучасні науковці визначають по-різному. Так, А. Бойко, а з нею і ряд інших дослідників притримуються думки, що часопис призначався для широких народних мас, мав формувати їхню думку на засадах православ’я1 Інакше окреслила адресатів «Епархиальных відомостей» І. Мілясевич. Посилаючись на зміст і структуру журналу, автор стверджує, що видання призначалося для духівництва і було покликане підвищувати його культурно-освітній рівень2. Проаналізувавши зміст публікацій ПЕВ, можемо цілком погодитися з І. Мілясевич, оскільки абсолютна більшість їхніх матеріалів призначалася для духівництва. Про те, що журнал призначався для місцевого кліру, неодноразово наголошувала і редколегія на сторінках ПЕВ3. Часопису відводилася функція посередника між кафедральним керівництвом та священнослужителями єпархії. Разом з тим ставилося завдання зробити публікації цікавими і для парафіян, добирати матеріали, котрі б ближче знайомили читачів з народним життям4. За змістом часопису пильно стежила духовна влада, тим більше, що він був покликаний насамперед впливати на світогляд рядового духівництва, перетворюючи його на слухняне знаряддя самодержавства та чинник ідеологічного впливу на маси. Саме парафіяльні священики мали безпосередній зв’язок з найширшими верствами населення, користувалися у них довірою і були єдиними керівниками духовного життя на селі.
Григорук Оксана (Київ)
«ПОДОЛЬСКИЕ ЕПАРХИАЛЬНЫЕ ВЕДОМОСТИ» ЯК ДЖЕРЕЛО З ЦЕРКОВНОЇ ІСТОРІЇ ПОДІЛЛЯ
З ідеологічних причин упродовж десятиліть поза увагою вчених залишалася духовна спадщина українського духівництва. За радянських часів з наукового обігу були вилучені періодичні видання Православної Церкви, що виходили в Україні в ХІХ – початку ХХ ст. Нині до цієї категорії історичних джерел все частіше звертаються історики, особливо в контексті регіональних досліджень. Так, за матеріалами «Епархиальных відомостей», що виходили у Харкові, Києві, Полтаві, Черкасах, Чернігові, Херсоні та інших містах, написано низку статей та здійснено дисертаційні дослідження. «Подольские епархиальные ведомости» (далі – ПЕВ) ще не стали предметом окремого джерелознавчого вивчення, хоча окремі історики, етнографи та літературознавці час від часу брали з нього різноманітну інформацію. Таке дослідження щодо ПЕВ є вкрай необхідним на тлі широко розгорнутих краєзнавчих студій.
ПЕВ як офіційне видання Подільської єпископської кафедри почали виходити друком у Кам’янці-Подільському з січня 1862 р. До 1880 р. журнал публікувався двічі на місяць і мав обсяг до двох аркушів невеликого книжкового формату. У 1880–1905 рр. періодичність його виходу було збільшено вдвічі. Функціонування ПЕВ припало на один з найдраматичніших періодів в історії Поділля (скасування кріпацтва 1861 р., польське повстання 1863 р.). Тоді ж державний шовінізм панівних кіл Російської імперії вилився у політику «обрусения инородцев», реакційний характер якої особливо виявився у церковній сфері суспільного життя. РПЦ володіла тоді цілим арсеналом потужних адміністративно-правових важелів, а також засобами формування та маніпулювання громадською думкою. У своїй ідеологічній роботі вона одну з основних ролей відводила періодичним духовним виданням. Одним з різновидів місцевої церковної преси у 60-х рр. ХІХ ст. стають «Епархиальные ведомости». Їхню читацьку аудиторію сучасні науковці визначають по-різному. Так, А. Бойко, а з нею і ряд інших дослідників притримуються думки, що часопис призначався для широких народних мас, мав формувати їхню думку на засадах православ’я1 Інакше окреслила адресатів «Епархиальных відомостей» І. Мілясевич. Посилаючись на зміст і структуру журналу, автор стверджує, що видання призначалося для духівництва і було покликане підвищувати його культурно-освітній рівень2. Проаналізувавши зміст публікацій ПЕВ, можемо цілком погодитися з І. Мілясевич, оскільки абсолютна більшість їхніх матеріалів призначалася для духівництва. Про те, що журнал призначався для місцевого кліру, неодноразово наголошувала і редколегія на сторінках ПЕВ3. Часопису відводилася функція посередника між кафедральним керівництвом та священнослужителями єпархії. Разом з тим ставилося завдання зробити публікації цікавими і для парафіян, добирати матеріали, котрі б ближче знайомили читачів з народним життям4. За змістом часопису пильно стежила духовна влада, тим більше, що він був покликаний насамперед впливати на світогляд рядового духівництва, перетворюючи його на слухняне знаряддя самодержавства та чинник ідеологічного впливу на маси. Саме парафіяльні священики мали безпосередній зв’язок з найширшими верствами населення, користувалися у них довірою і були єдиними керівниками духовного життя на селі.
Час плине
-
ОнлайнАннА
- Супермодератор
- Повідомлень: 8876
- З нами з: 15 лютого 2016, 15:51
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 3562 рази
- Подякували: 2154 рази
Re: Подільські Єпархіальні Відомості
Це копія теми Подільські Єпархіальні Відомості" з розділу
Вперед: Список форумів
Мовний і літературний розділ
Книжкова полиця
Для дослідження духовенства
Продовження обговорення проходитиме там viewtopic.php?f=214&t=1541
Вперед: Список форумів
Мовний і літературний розділ
Книжкова полиця
Для дослідження духовенства
Продовження обговорення проходитиме там viewtopic.php?f=214&t=1541
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 6 гостей