Український Генеалогічний Форум

Пошук родоводу, походження українських прізвищ, ономастика

Серговський

Онлайн
Аватар користувача
 
Повідомлень: 5477
З нами з: 01 березня 2016, 10:52
Звідки: Київ
Подякував (-ла): 4691 раз.
Подякували: 2159 раз.
Стать: Жінка

Серговський

Повідомлення D_i_V_a » 09 травня 2019, 21:02

Цікаву розповідь про отця Віталія Серговського з Білої Церкви читаємо у Володимира Перерви в "Історія шкільництва"
Роботи в ревізорів було чимало. Окружний ревізор мав можливість щороку побувати в кожній з підлеглих йому шкіл. Повітовим ревізорам це вдавалося рідко, але й вони кожного року об'їздили більшість шкіл повіту. Наприклад, у 1909/1910 р. васильківський повітовий ревізор В. Серговський згідно офіційної статистики відвідав 125 шкіл...
Зрозуміло, що в діяльності цієї адмінистативної піраміди існувало чмало проблем. Оскільки виконання подібних функцій розглядалося переважно як почесний обов'язок, а не як оплачувана посада, то траплялися випадки різних невідповідностей - особливо це стосується місцевого рівня. Якщо до Києва долинала інформація про надміру ліберальні чи непатріотичні погляди керівників шкіл, то київська духовна консисторія конфідеційно збирала інформацію про діяльність таких осіб і вживали відповідних заходів. Наприклад, на початку ХХ ст. стало відомо про невідповідність займаній посаді білоцерківського ревізора церковнопарафіяльних шкіл о. Віталія Серговського. Консисторія надіслала листа одному з містечкових настоятелів - о. Нестору Шараєвському, а той у відповідь надіслав до консисторії листа під грифом "таємно". В листі йшлося:
"В ответ на данное мне от Киевской духовной консистории поручение собрать негласным путем возможно точные сведения относительно взглядов наблюдателя церковноприходских школ священника Серговского, честь имею доложить следующее.
Собрать эти сведения не стоило особого труда, так как они давно известны всем, кто мало-мальски знаком с о. Серговским. Он, ничтожи сумняся, высказывает их не только в разговорах с отдельными лицами, но в обществе - иногда большом, где присутствуют лица различных национальностей, вероисповеданий, общественного положения и возраста (поляки, евреи, учителя, дети-учащиеся). Исключительно необузданная (особенно на хмелю) натура его не стесняется ни местом, ни временем, никакими обстоятельствами"62.
Далі о. Нестор наводить конкретні випадки - в одному з білоцерківських клубних зібрань священик о. Віталій Серговський висловив за столом, сповненим поважної містечкової публіки, вельми ліберальну промову з негативними нотками щодо самодержавної влади. Далі словесна полеміка священика із чиновником-чорносотенцем мало не завершилася бійкою - присутні ледве відвернули сутичку, яка ледь не відбулася на очах тогочасної білоцерківської еліти. Широко відомо також те, що повітовий ревізор шкіл Васильківського повіту бойкотував тих вчителів, котрі були яскраво вираженими патріотами Російської імперії. Один з таких вчителів - Г. Стеценко змушений був переїхати аж до Любліна, щоб не мати конфлікту з повітовим ревізором.
Недолюблював священик о. Віталій Серговський і по-російськи патріотичну газету "Киевлянин" та її підписчиків. "Он ("Киевлянин") для них так же ненавистен, как для жидов, которые в свое время с озлоблением рвали эту газету на улицах. Читают эти отцы только жидовско-освободительные газеты и живут их мыслями"63.
І, що важливо для характеристики ревізора шкіл, як посадової особи:
"За все время наблюдательства о. Серговского (5-6 лет) никто никогда не видел учеников церковных школ в церкви, несмотря на то что о. наблюдатель живет в Белой Церкви, и, как регент хора, неопустительно бывает на богослужениях. Только с этого года начали водить учеников в церковь и то по моему вмешательству"...
Крім того, о. Нестор зауважив, що о. Віталій Сеоговський виписує журнали занадто ліберального змісту, різко негативно висловлюється про російського монарха на зборах вчителів. Коли в Білій Церкві у 1906 р. одним з революціонерів було вбито поліцейського Кліщевського, то о. Віталій демонстративно відмовився хоронити поліцейського, що загинув при виконанні службових обов'язків - хоча на похорони жертви революційних настроїв зібралося все духовенство і кілька тисяч мешканців містечка.
А "год тому назад в селе Гребенках по случаю экзамена в церковной школе у директора сахарного завода г-на Нарбута было предложено угощение экзаменационной комиссии. И здесь о. Серговский не преминул завести горячий спор на политическую тему с одним из русских чиновников. Священник в присутствии магната-поляка поносил беспощадно русское правительство и действия полиции в самом жидовско-либеральном духе. С большими усилиями хозяину удалось прекратить этот щекотливый инцидент православного священника с русским чиновником в доме поляка" 64...
10 грудня 1907 р. в Білій Церкві відбулося відкриття підвідділу Союзу Руського Народу. У зв'язку з цим у місцевому Преображенському храмі відбувся урочистий молебень, на якому були присутні навіть іновірці. Проте, о. Віталій Серговський хоча і з'явився до церкви, відмовився брати участь у молебні і заборонив це робити підлеглим хористам. Внаслідок цього, на весь величезний храм співав один лише псаломщик, а о. Віталій з хором "присутствовали в храме как бы для издевательсва"65.
Родинні прізвища: Дідкі(о)вський, Онацький, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Пустовіт, Павленко, Бургала, Барлинський
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?

Повернутись до С

Хто зараз онлайн

Зареєстровані учасники: Bing [Bot], Boriss, Chirynas, D_i_V_a, Google [Bot], Google Adsense [Bot], ukrgenealogy