П'ятидесятництво, Штундизм
- АннА
- Супермодератор
- Повідомлень: 8949
- З нами з: 15 лютого 2016, 15:51
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 3583 рази
- Подякували: 2173 рази
П'ятидесятництво, Штундизм
П'ЯТИДЕСЯТНИЦТВО – протестантська течія євангельської традиції, що виникла наприкінці 19 – на поч. 20 ст. як реакція на формалізацію духовного життя в протестантизмі; назва походить від давньоєврейс. свята П'ятидесятниці (у християнській традиції – Трійця). Генетично пов'язана з "рухом святості" (Ф.Палмер, А.Кларк, Д.Флетчер), ґрунтованим на вченні засновника методизму Дж.Веслі, із реліг. пробудженням (revivalism) 19 ст. у Пн. Америці, із проповідями євангелістів (Ч.Фіннея, Д.Муді, А.Торрея, О.Сміта). Формальний початок веде від бібл. школи методистського пастора Ч.Пархема в м. Топіка (шт. Канзас, США), в якій 1901 на віруючих, на їхню думку, зійшов Святий Дух і вони отримали дар ін. мов, або глосолалії (від грец. γλώσσα – мова, говір і λαλέω – промовляю). 1903 баптистський пастор В.Сеймур заснував першу п'ятидесятницьку громаду в Лос-Анджелесі (шт. Каліфорнія, США), 1909 – першу місію. Зусиллями її проповідників – Е.Робертса, Л.Петруса, Т.Баррата, Д.Джі – в 1920–30-х рр. П. набуло поширення в Європі.
Вчення П. ґрунтоване на висхідних принципах протестантизму (спасіння однією вірою, божественність лише Святого Письма, заг. священство віруючих). Догматами і культовою практикою найближче до баптизму. Гол. особливість – догмат про хрещення Святим Духом, узятий із новозавітного сюжету про зішестя Святого Духа на апостолів Ісуса Христа в день П'ятидесятниці. Хрещення Святим Духом відновлює порушений первородним гріхом зв'язок людини із Живим Богом через набуття нею його Духа. Якщо водне хрещення – результат навернення людини через каяття у своїх гріхах і входження в спільноту дітей Божих, то хрещення Святим Духом є істинним духовним відродженням, набуттям особливої святості, коли природна людина стає досконалою у Христі. Хрещений Святим Духом особисто пізнає Бога, отримує дари (харизми) і плоди Святого Духа. Серед дарів Святого Духа особливе значення має глосолалія. У П. це не безглуздий набір слів чи вигуків, а слова з рідної чи іноземної мов або незрозумілі присутнім вислови, що є надприродним даром (тому не піддаються раціональному поясненню), даним людині під час хрещення Святим Духом для прославлення Бога чи виголошення пророцтва. Пояснити зміст духовного одкровення можуть особи, що мають від Святого Духа дар тлумачення ін. мов; вони, уникаючи "підміни Божественного людським", повинні у виясненні мов керуватися лише змістом Біблії. Глосолалія прилучає особу до Божественної мудрості, через неї – до розуміння сенсу життя і духовного оновлення. Шанується також дар зцілення силою Святого Духа. Ті, хто володіє ним, здатні оздоровити хворого молитвою і покладанням на нього рук. Необхідною умовою оздоровлення є духовна чистота і глибока віра як того, хто чинить зцілення, так і того, хто його приймає.
Церк. структура в П. побудована на принципах демократизму (виборність служителів і общинного активу) і помісності (незалежність громади в її внутр. житті). П'ятидесятники визнають гол. християн. свята і 2 таїнства – Хрещення ("по вірі", тобто, зазвичай, після досягнення особою повноліття) і Євхаристії, що розуміються символічно (як безблагодатні). Практикуються покладання рук під час ординації (поставляння на служіння), зцілення, молитви над весільною парою і новонародженими (благословення дітей).
Функціонує у вигляді структурованих орг-цій світ. масштабу (найбільші – Церква Асамблей Божих, Церква Божа, Об'єднана церква Божа та ін.), територіальних (нац.) об'єднань, невеликих груп, пов'язаних із тубільними к-рами (переважно у Пд. Америці та Африці). Має чимало відгалужень і течій, відмінних доктринальними і культовими елементами. Напр., п'ятидесятники двох благословень (більшість течій) визнають достатнім хрещення водою і Святим Духом, п'ятидесятники трьох благословень (перфекціоністи) наполягають ще на освяченні, або народженні "згори" (цілковитому очищенні від усіх гріхів, у т. ч. й первородного). П'ятидесятники-унітарії (раціоналістична традиція) заперечують Святу Трійцю, визнаючи божественність лише Ісуса Христа (євангельські християни в дусі апостолів), п'ятидесятники-суботники сповідують суботній день відпочинку; деякі течії дотримуються обряду омовіння ніг під час Євхаристії. Після Другої світової війни із класичного П. виокремився харизматичний рух, що поєднав догмат про хрещення Святим Духом із проповіддю життєвого успіху і матеріального процвітання. Вийшовши за межі П., догмат про хрещення Святим Духом набув популярності в католицизмі (п'ятидесятники-католики), православ'ї (правосл. харизматія) та ін. протестантських відгалуженнях.
На поч. 21 ст. П. – чи не найбільш динамічна протестантська течія. Кількість прихильників класичного П. у світі – 80–100 млн осіб, неоп'ятидесятників (до яких соціологія зараховує також харизматів) – від 150 до 250 млн осіб. Течія посідає помітні позиції в реліг. житті Пн. і Пд. Америки – США, Канади, Бразилії, Чилі; Європи – Італії, Великої Британії, Румунії, Франції, Норвегії, Німеччини; Африки – Конго, Нігерії, Південноафр. Республіки, Кенії; Азії – Індонезії, Пд. Кореї, Індії, Філіппін. У країнах Співдружності Незалежних Держав (найбільше в Україні і РФ) за кількістю громад і віруючих займає другу (після баптизму) позицію в протестантизмі.
Поява П. в Україні на поч. 20 ст. зумовлена діяльністю місіонерів Східноєвроп. місії Асамблеї Божої: в Одесі – І.Воронаєва, зусиллями якого 1925 утворено Всеукр. союз християн євангельської віри, у Західній Україні – Г.Шмідта і А.Бергольця, за ініціативою яких 1927 в с. Стара Човниця (нині в складі с. Човниця Ківерцівського р-ну Волин. обл.) засновано Союз зборів християн віри євангельської. У 1930-х рр. п'ятидесятницькі громади зазнали переслідувань із боку рад. і польс. властей. 1945 частина громад, що увійшла в Союз євангельських християн-баптистів, отримала офіц. реєстрацію; частина громад (очолюваних Незалежним єпископатом християн євангельської віри) діяла нелегально. 1991, вийшовши з Союзу євангельських християн-баптистів і легалізувавши більшість громад, п'ятидесятники створили автономне братство. Нині в Україні П. існує у вигляді різних течій (християни євангельської віри, або воронаєвці, християни віри євангельської, або шмідтівці, перфекціоністи, мурашківці та ін.) і церк. союзів. Найбільший – Всеукр. союз церков християн віри євангельської – п'ятидесятників (на поч. 2010 налічував 1472 зареєстровані громади), що є частиною Міжнар. Асамблеї християн віри євангельської (об'єднує більшість п'ятидесятників країн СНД), через неї – Всесвітнього союзу Асамблей Божих. В Україні діють також Союз вільних церков християн євангельської віри (111 громад), Союз Церкви Божої України (77), Божа Церква християн віри євангельської в пророцтвах (76), Місіонерська церква України (53), Укр. центр Об'єднаної церкви християн віри євангельської (28), Церква євангельських християн у дусі апостолів (20) і незалежні громади (436). П'ятидесятники в Україні мають 29 навч. закладів (бібл. ін-ти, коледжі, семінарії), видають 49 періодичних видань, через місії і братства здійснюють євангелізаційну, філантропічну, культурно-просвітницьку діяльність; присутні у Всеукр. раді церков і реліг. орг-цій, що діє при Президентові України, Нараді представників християн. церков України, входять до Укр. бібл. т-ва, Укр. відділення Міжнар. асоціації реліг. свободи, Асоціації християн-підприємців, Об'єднання військовослужбовців-християн України та ін. громад. орг-цій.
Любащенко В.І.
Вчення П. ґрунтоване на висхідних принципах протестантизму (спасіння однією вірою, божественність лише Святого Письма, заг. священство віруючих). Догматами і культовою практикою найближче до баптизму. Гол. особливість – догмат про хрещення Святим Духом, узятий із новозавітного сюжету про зішестя Святого Духа на апостолів Ісуса Христа в день П'ятидесятниці. Хрещення Святим Духом відновлює порушений первородним гріхом зв'язок людини із Живим Богом через набуття нею його Духа. Якщо водне хрещення – результат навернення людини через каяття у своїх гріхах і входження в спільноту дітей Божих, то хрещення Святим Духом є істинним духовним відродженням, набуттям особливої святості, коли природна людина стає досконалою у Христі. Хрещений Святим Духом особисто пізнає Бога, отримує дари (харизми) і плоди Святого Духа. Серед дарів Святого Духа особливе значення має глосолалія. У П. це не безглуздий набір слів чи вигуків, а слова з рідної чи іноземної мов або незрозумілі присутнім вислови, що є надприродним даром (тому не піддаються раціональному поясненню), даним людині під час хрещення Святим Духом для прославлення Бога чи виголошення пророцтва. Пояснити зміст духовного одкровення можуть особи, що мають від Святого Духа дар тлумачення ін. мов; вони, уникаючи "підміни Божественного людським", повинні у виясненні мов керуватися лише змістом Біблії. Глосолалія прилучає особу до Божественної мудрості, через неї – до розуміння сенсу життя і духовного оновлення. Шанується також дар зцілення силою Святого Духа. Ті, хто володіє ним, здатні оздоровити хворого молитвою і покладанням на нього рук. Необхідною умовою оздоровлення є духовна чистота і глибока віра як того, хто чинить зцілення, так і того, хто його приймає.
Церк. структура в П. побудована на принципах демократизму (виборність служителів і общинного активу) і помісності (незалежність громади в її внутр. житті). П'ятидесятники визнають гол. християн. свята і 2 таїнства – Хрещення ("по вірі", тобто, зазвичай, після досягнення особою повноліття) і Євхаристії, що розуміються символічно (як безблагодатні). Практикуються покладання рук під час ординації (поставляння на служіння), зцілення, молитви над весільною парою і новонародженими (благословення дітей).
Функціонує у вигляді структурованих орг-цій світ. масштабу (найбільші – Церква Асамблей Божих, Церква Божа, Об'єднана церква Божа та ін.), територіальних (нац.) об'єднань, невеликих груп, пов'язаних із тубільними к-рами (переважно у Пд. Америці та Африці). Має чимало відгалужень і течій, відмінних доктринальними і культовими елементами. Напр., п'ятидесятники двох благословень (більшість течій) визнають достатнім хрещення водою і Святим Духом, п'ятидесятники трьох благословень (перфекціоністи) наполягають ще на освяченні, або народженні "згори" (цілковитому очищенні від усіх гріхів, у т. ч. й первородного). П'ятидесятники-унітарії (раціоналістична традиція) заперечують Святу Трійцю, визнаючи божественність лише Ісуса Христа (євангельські християни в дусі апостолів), п'ятидесятники-суботники сповідують суботній день відпочинку; деякі течії дотримуються обряду омовіння ніг під час Євхаристії. Після Другої світової війни із класичного П. виокремився харизматичний рух, що поєднав догмат про хрещення Святим Духом із проповіддю життєвого успіху і матеріального процвітання. Вийшовши за межі П., догмат про хрещення Святим Духом набув популярності в католицизмі (п'ятидесятники-католики), православ'ї (правосл. харизматія) та ін. протестантських відгалуженнях.
На поч. 21 ст. П. – чи не найбільш динамічна протестантська течія. Кількість прихильників класичного П. у світі – 80–100 млн осіб, неоп'ятидесятників (до яких соціологія зараховує також харизматів) – від 150 до 250 млн осіб. Течія посідає помітні позиції в реліг. житті Пн. і Пд. Америки – США, Канади, Бразилії, Чилі; Європи – Італії, Великої Британії, Румунії, Франції, Норвегії, Німеччини; Африки – Конго, Нігерії, Південноафр. Республіки, Кенії; Азії – Індонезії, Пд. Кореї, Індії, Філіппін. У країнах Співдружності Незалежних Держав (найбільше в Україні і РФ) за кількістю громад і віруючих займає другу (після баптизму) позицію в протестантизмі.
Поява П. в Україні на поч. 20 ст. зумовлена діяльністю місіонерів Східноєвроп. місії Асамблеї Божої: в Одесі – І.Воронаєва, зусиллями якого 1925 утворено Всеукр. союз християн євангельської віри, у Західній Україні – Г.Шмідта і А.Бергольця, за ініціативою яких 1927 в с. Стара Човниця (нині в складі с. Човниця Ківерцівського р-ну Волин. обл.) засновано Союз зборів християн віри євангельської. У 1930-х рр. п'ятидесятницькі громади зазнали переслідувань із боку рад. і польс. властей. 1945 частина громад, що увійшла в Союз євангельських християн-баптистів, отримала офіц. реєстрацію; частина громад (очолюваних Незалежним єпископатом християн євангельської віри) діяла нелегально. 1991, вийшовши з Союзу євангельських християн-баптистів і легалізувавши більшість громад, п'ятидесятники створили автономне братство. Нині в Україні П. існує у вигляді різних течій (християни євангельської віри, або воронаєвці, християни віри євангельської, або шмідтівці, перфекціоністи, мурашківці та ін.) і церк. союзів. Найбільший – Всеукр. союз церков християн віри євангельської – п'ятидесятників (на поч. 2010 налічував 1472 зареєстровані громади), що є частиною Міжнар. Асамблеї християн віри євангельської (об'єднує більшість п'ятидесятників країн СНД), через неї – Всесвітнього союзу Асамблей Божих. В Україні діють також Союз вільних церков християн євангельської віри (111 громад), Союз Церкви Божої України (77), Божа Церква християн віри євангельської в пророцтвах (76), Місіонерська церква України (53), Укр. центр Об'єднаної церкви християн віри євангельської (28), Церква євангельських християн у дусі апостолів (20) і незалежні громади (436). П'ятидесятники в Україні мають 29 навч. закладів (бібл. ін-ти, коледжі, семінарії), видають 49 періодичних видань, через місії і братства здійснюють євангелізаційну, філантропічну, культурно-просвітницьку діяльність; присутні у Всеукр. раді церков і реліг. орг-цій, що діє при Президентові України, Нараді представників християн. церков України, входять до Укр. бібл. т-ва, Укр. відділення Міжнар. асоціації реліг. свободи, Асоціації християн-підприємців, Об'єднання військовослужбовців-християн України та ін. громад. орг-цій.
Любащенко В.І.
- Falcon
- Модератор
- Повідомлень: 316
- З нами з: 03 січня 2017, 20:37
- Стать: Чоловік
- Звідки: Буковина
- Дякував (ла): 417 разів
- Подякували: 519 разів
Re: П'ятидесятництво
Штундизм — застаріла, історична, народна назва протестантів в Україні, новонавернених з українців, а також інших національностей, окрім німців. Загальна назва охоплювала вірних різних течій євангельських християн: п'ятидесятників, баптистів, адвентистів, штундистів тощо.
Штундизм поширився на півдні України у середині 19 ст. Місцевому православному населенню подобалися молитовні години (нім. Stunde «штунде» — година) німецьких колоністів меннонітів, з читанням Священного Писання, співом гімнів, з активною участю вірних.
Слово штунда я чомусь вважав образливим, для цих віруючих сьогодні, а тут в метричній книзі на офіційному рівні в міжвоєнній Польші їх називають штундо-баптистської віри. В православній церкві.
Можливо негативний віддтінок слово набуло вже в 21-му столітті..
ФОТО
Штундизм поширився на півдні України у середині 19 ст. Місцевому православному населенню подобалися молитовні години (нім. Stunde «штунде» — година) німецьких колоністів меннонітів, з читанням Священного Писання, співом гімнів, з активною участю вірних.
Слово штунда я чомусь вважав образливим, для цих віруючих сьогодні, а тут в метричній книзі на офіційному рівні в міжвоєнній Польші їх називають штундо-баптистської віри. В православній церкві.
Можливо негативний віддтінок слово набуло вже в 21-му столітті..
ФОТО
з повагою, Євген.
предки з повітів: Буковина (Сторожинець, Кіцмань)
Галичина (Ходорів)
Волинь (Клевань)
Поділля (Кам'янець-Подільський, Оринин)
предки з повітів: Буковина (Сторожинець, Кіцмань)
Галичина (Ходорів)
Волинь (Клевань)
Поділля (Кам'янець-Подільський, Оринин)
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9536
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6289 разів
- Подякували: 3685 разів
- Контактна інформація:
Re: П'ятидесятництво
Ця тема цікавить і мене. У нашій парафії і у місцевості на Фастівщині, штундизм був досить поширеним. Да так, що і сьогодні у них в селі є чудова, побудована американцями, кам'яна церква. І в той час коли з православною церквою через бідний приход і постійні проблемами через "текучесть" батюшок, дирявість криші і мерзенний холод взимку з парафіянами туго, то у них за роки незалежності повиростали вже покоління молодих та гарних... штундистів... При тому я не шуткую, а кажу що діти дійсно гарні, веселі, співочі, і по їхньому як це у них прийнято не забувають у простій розмові згадувать і дякувать Бога.Falcon писав:...Слово штунда я чомусь вважав образливим, для цих віруючих сьогодні, а тут в метричній книзі на офіційному рівні в міжвоєнній Польші їх називають штундо-баптистської віри. В православній церкві.
Можливо негативний віддтінок слово набуло вже в 21-му столітті..
Багато людей в селах можуть сказать, що хтось з їх родичів, чи то колись давно чи то нещодавно, був прихожанином цієї церкви.
Зі старих текстів, що віднайшлися в "Єпархіальних відомостях" про нашу парафію
24 августа 1902 года Высокопреосвященный Феогност, Митрополит Киевский и Галицкий, прибыл в с. Пивни, Васильковскаго уезда. С самаго ранняго утра село приняло праздничный вид, весь церковный погост был полон народа. Владыка прибыл к Пивнянскому храму в 11 часов утра. У ворот погоста Архипастыря встретили хлебом-солью старосты с. Пивней и д.д. Волицы и Дмитровки. Благословивши хлеб-соль, Владыка прошел, в предшествии крестов и хоругвей, в храм. По дороге, ученицы Волицкой церковно-приходской школы усыпали путь Владыки цветами.
...
При выходе из храма, Высокопреосвященный Митрополит преподал Архипастырское благословение книгоноше Св.-Владимирскаго Братства, крестьянину Ткаченке, бывшему прежде сектантом, потом познавшему свои заблуждения и отдавшему свои силы, знание и способности на святое дело вразумления заблудших. Переходя из села в село, крестьянин Ткаченко уговаривает православных твердо держаться православия, а сектантам доказывает словом Божиим вред и пагубность их заблуждений. Владыка милостиво распрашивал книгоношу, откуда он, какие книги носит в сумке и получает ли что нибудь за свой нелегкий труд. Оказалось, что Ткаченко - крестьянин села Яхнов, бывший штундистский пресвитер; книги и брошюры для продажи народу получает из Св.-Владимирскаго Братства. Трудится Ткаченко не из-за денег и не из-за славы, а из любви и сожаления к своим заблудшим братьям, отторгнутым от истинной церкви невежеством, а также врагами православия. "Трудись, работай и Бог благославит твой труд", сказал Владыка Ткаченке и благословил его сребро-позлащенным крестиком.
Из церкви на несколько минут Владыка зашел в дом настоятеля прихода, благословить его семью и оттуда при колокольном звоне отправился в м. Фастов.
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- АннА
- Супермодератор
- Повідомлень: 8949
- З нами з: 15 лютого 2016, 15:51
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 3583 рази
- Подякували: 2173 рази
Re: П'ятидесятництво, Штундизм
ШТУНДИЗМ (нім. Die Stunde — година) — пієтичний рух у протестантизмі, започаткований у 1820—30-х рр. на Пд. Росії серед нім. колоністів (лютеран, реформатів, менонітів). Назва пов’язана з практикою читання та обговорення Біблії зазвичай у спеціально відведений час та в "домашніх церквах" (групах віруючих). Перші читання розпочали в колоніях Рорбах (нині с. Новосвітлівка Веселинівського р-ну Миколаїв. обл.) і Вормс (нині с. Виноградне Березівського р-ну Одес. обл.) переселенці з Вюртемберга (Німеччина), де на поч. 17 ст. частина лютеран, розчарованих формалізмом церк. життя, схоластичним богослов’ям і занепадом християн. моралі, прийняла ідеї пієтизму (лат. pietas — благочестя), заснувавши домашні групи на зразок "collegia pietatis" Ф.-Я.Шпенера.
- Konf
- Повідомлень: 36
- З нами з: 28 червня 2019, 09:58
- Стать: Чоловік
- Дякував (ла): 39 разів
- Подякували: 19 разів
Re: П'ятидесятництво, Штундизм
Доброго всім дня. Можливо хтось підскаже чи мали штунди якісь свої метричні книги чи списки прихожан? І якщо так, то де їх шукати?
Шукаю такі призвіща як Григор, Григоренко, Пономаренко, Криворот, Малишко, Мельник, Вара, Парій, Погребняк, Іваницькі, Щербина, Остроушко, Ткаченко, Зінченко, Гавгаленко, Хвесченко, Бугаєвські, Пупенко, Гребінник, Більченко, Бойченко
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9536
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6289 разів
- Подякували: 3685 разів
- Контактна інформація:
Re: П'ятидесятництво, Штундизм
Не знаю точно, але думаю що метричних не було, бо громади були малочисленні. А от зі списками, може і були, у поліції, наприклад.Konf писав:...чи мали штунди якісь свої метричні книги чи списки прихожан?...
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9536
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6289 разів
- Подякували: 3685 разів
- Контактна інформація:
Re: П'ятидесятництво, Штундизм
Здається що "П'ятидесятництво" і "Штундизм" - це не одне й те саме...
По документах, що знаходились по парафії і навколо (Фастівщина) видно, що штундизм виник накінці 19 століття.
А от п'ятидесятники (УЦХВЄ) готуються до святкування 100-річчя на Україні (пардон, в Україні).
Джерело
По документах, що знаходились по парафії і навколо (Фастівщина) видно, що штундизм виник накінці 19 століття.
А от п'ятидесятники (УЦХВЄ) готуються до святкування 100-річчя на Україні (пардон, в Україні).
Джерело
Українська Церква Християн Віри Євангельської створила оргкомітет для святкування 100-річчя п’ятидесятницького руху в Україні
12 серпня 2019, 16:50 | Християни віри євангельської
На черговому засідання Комітету Української Церкви Християн Віри Євангельської (УЦХВЄ, п'ятидесятники), що відбулося у Києві 18 липня, старші служителі обговорили поточні плани та виклики, що постають перед Церквою, повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на сайт п'ятидесятників України.
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- Konf
- Повідомлень: 36
- З нами з: 28 червня 2019, 09:58
- Стать: Чоловік
- Дякував (ла): 39 разів
- Подякували: 19 разів
Re: П'ятидесятництво, Штундизм
"П'ятидесятництво" і "Штундизм" - це дві різні гілки в протестантизмі. Штунди - це баптисти. П'ятидесятники більш харизматичний рух.
Шукаю такі призвіща як Григор, Григоренко, Пономаренко, Криворот, Малишко, Мельник, Вара, Парій, Погребняк, Іваницькі, Щербина, Остроушко, Ткаченко, Зінченко, Гавгаленко, Хвесченко, Бугаєвські, Пупенко, Гребінник, Більченко, Бойченко
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9536
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6289 разів
- Подякували: 3685 разів
- Контактна інформація:
Re: П'ятидесятництво, Штундизм
Ось з цього документа видно як прискіпливо слідкувала царська влада за "підозрілими" людьми.Konf писав:Доброго всім дня. Можливо хтось підскаже чи мали штунди якісь свої метричні книги чи списки прихожан? І якщо так, то де їх шукати?
Якщо навіть немає метрик, то десь в документах державних органів царської влади списки мауть бути.
Ось уривок з документа простої православної людини, але є згадка про раскольників
D_i_V_a писав:Заява про вихід з міщанського стану, та "Свідоцтво про звільнення" отримав фастівський міщанин Феофіл Дідківський у 1906 році
Увольнительное Свидетельство
...
4-е, к раскольническим сектам не принадлежит
...
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
-
Онлайнnekrashevych
- Повідомлень: 314
- З нами з: 01 грудня 2020, 20:06
- Стать: Чоловік
- Звідки: College Station, TX, USA
- Дякував (ла): 164 рази
- Подякували: 388 разів
- Контактна інформація:
Re: П'ятидесятництво, Штундизм
На familysearch є, наприклад, таке:Konf писав:Доброго всім дня. Можливо хтось підскаже чи мали штунди якісь свої метричні книги чи списки прихожан? І якщо так, то де їх шукати?
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 0 гостей